Ознаке

,

ПАПИР ТРПИ СВЕ

ИОП, ИНКЛУЗИЈА, ЕВАЛУАЦИЈА...ако су то речи које слушате неколико пута у току дана, онда смо вероватно колеге. На папиру све то јесте племенито и продуктивно – да преведем за оне које одлуче да прочитају текст, а нису у наставном процесу, како се то стручно вели – ИОП је Индивидуални образовни план, који су у обавези да пишу и спроводе људи тј. наставници када им у одељење дође дете, које не може да савладава редован програм, Инклузија је укључивање поменуте деце у редовну наставу, а Евалуација процес самооцењивања. Да нагласим да је већини просветних радника (који и даље имају снаге да барем у себи кажу – цар је го) ове речи имају призвук каквих митских чудовишта што вребају на големој и немирној пучини српске просвете.

Дакле, проблем лежи у следећем – да би неко радио са децом која не могу да прате редовну наставу – мора бити школован за то (зар не?) и то не путем којекаквих семинара што трају дан-два и разлаз (ми изгубимо викенд, а предавачи дебело наплате свој, махом) него при озбиљним факултетима. Укључивање те деце у редовну наставу, дакле српски модел, подразумева да некомпетентан наставник без икаквих планова нити конкретне помоћи, помагала – у виду факултетски оспособљених предавача и литературе – измишља шта ће да ради са таквом децом на часу, док остала деца, за коју се школовао да им предаје, има да чекају док се он бави реченим. Наравно, да је сва одговорност на самом наставнику (српски модел).

Резултати први већ пристижу – пошто је градиво махом преобимно – у пети разред долази све више деце која не знају целу азбуку ни основне рачунске операције – јер учитељи нису имали довољно времена да се томе посвете.

Следи круна – цела ова прича мора да се документују и вреднује (што се школа на папиру представи успешнијом то ће надлежни бити њоме задовољнији) кроз силну папирштину. Дакле, на папиру имамо још једну победу, а у стварности децу (без обзира како их надлежни категорисали) која све мање знају.

Крајње питање стоји – да ли је то заправо и циљ?

Милош Галетин

Извор: http://www.unijasprs.org.rs/